• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

vilka godtar avbetalningsplaner

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
pengarnu

inga avbetalningsplan de har egen inkasso efter en vecka och sedan kf direkt om mán inte betalar. Jag tycker inte om de och de är otydliga och tar mycket betalt när man förlängar lånet det bästa är att betala hela lånet och inte låna från de igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

thah

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2012
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag fick på 3 gånger lånade 3000 med sista avbetalning i december. Dock hade jag förläng lånet åtaliga gånger innan... Antar att jag bara hade tur då...
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Efter att jag låtit mitt lån hos Folkia gå till inkasso och fått veta att Folkia endast tillåter en avbetalningplan på 3 månader (hade hoppats på 5-6 månader) insåg jag att jag måste ta i tu med mina lån med förlängning och jag fick igenom avbetalningsplaner hos alla med mindre månadskostnad hos alla utom Pengarnu och Trustbuddy. Så from december har jag avbetalningsplan hos Axcept, 38:an,Nätlån,Lånalåna,Pengarnu,Viaconto och Trustbuddy. Även om jag får betala mer per månad på skulderna hos Pengarnu och Trustbuddy så blir jag av med skulden och kan kanske få någon form av självförtroende igen. När dessa är återbetalda kommer jag också göra mitt bästa för att banta ner antalet lån jag lånar och återbetalar varje månad för att täcka upp min skrala ekonomi. Jag skriver det här för att berätta att det är möjligt att få igenom avbetalningsplaner hos vissa företag utan att låta dem gå till Svea, Intrum eller Lindorff osv.
Jag blev väl bemött hos alla när jag förklarade min situation att jag ville bli skuldfri till en för mig rimlig månadskostnad istället för att förlänga och förlänga utan att bli av med skulden. Visst är jag vaken många nätter och funderar på hur jag hamnat i denna lånekarusell men nu försöker jag i alla fall göra något åt det. Självklart har jag försökt få ett samlingslån för att lösa allt på ett bräde men det har blivit avslag överallt så nu vill jag inte ha några UC förfrågningar på 1 år. Jag måste erkänna att jag känt mig sugen på att ansöka nya lån men jag försöker låta bli när jag är av med Folkia får jag i alla fall 2300 kronor mer i månaden och när jag är av med Pengos som ligger hos Intrum på 5 månader får jag ytterligare 900 kronor mer i månaden så kontentan av det hela är att jag kan så smått börja leva någorlunda normalt utan magkatarr och stresshuvudvärk.
 

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
143
Poäng
317
Dom flesta sms långivarna går med på avbetalningsplan men tyvärr så går det inte få avbetalningsplan hos mobillån och sms kredit.Jag försökte att få avbetalningsplan hos dom men först måste det gå till kronofogden och sen måste det bli utslag så att man får en betalningsanmärkning. Sen först får man en avbetalningsplan hos dom.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Tråden heter "vilka godtar avbetalningsplaner" och det är det jag har svarat på efter mina personliga erfarenheter och det var det trådstartaren ville veta det finns annan tråd som just tar upp mobillån och smskredit som inte godkänner avbetalningsplaner.
 

jto

V.I.P
Poäng: 92
Blev medlem
9 November 2011
Meddelanden
512
Mottagna reaktioner
17
Poäng
92
Tack för svar!!! Ja jag är inställd på att det blir en rejäl summa med alla avbetalningar men jag ser ingen annan lösning för att få slut på lånandet, är överskuldsatt och får inget samlingslån... Har som sagt redan en del avbet hos avida o svea inkasso, försökte få dem att slå ihop skulderna men de vägrade....
Smslån; pengarnu, vivus, viaconto, kortlån, onea, creditum, pengos, axcept, 247, ferratum, okmoney, risicum, netlender m flera...

Jag har fått Svea att slå ihop skulderna till ett månadsbelopp på 2000:-, var ioförsig 2 år sen. Men man måste få prata med handläggaren, går inte i deras kundtjänst. Axcept som Mcgreg har är väldigt resonabla, tummen upp för dessa. Pengos är max 3 ggr.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Jag fick 5 ggr hos Intrum på Pengos föreslog 6-700 kronor i månaden på hemsidan men de skrev mail till mig att det lägsta Pengos gick med på var 900 kronor i månaden på mitt lån. Svea sa när jag pratade med dem om Folkia att det är smslåneföretagen själva som bestämmer hur många månader avbetalningsplaner kan läggas på. Det var kanske bara tur att jag fick 5 månader på Pengoslånet hade varit katastrof annars nu när jag betalar på de övriga och Folkialånet
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Pengapungen avbetalning hos inkasso?

Hej, vet någon om det går att få avbetalningsplan hos Pengapungen (3b kapital), skulden är hos deras inkasso?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp